Pokud potřebujete přepravovat velké dávky abrazivního materiálu, je potřeba zvolit vhodné transportní systémy. Podle jakých parametrů se vyplatí vybírat ty nejvhodnější právě pro konkrétní použití v praxi?
Pryžové dopravníkové pásy se osvědčily k přepravě i pro přemístění vysoce abrazivního sypkého, zrnitého, kusového nebo ostrého materiálu. Vzájemně se odlišují obrusivostí, pevností, tloušťkou, minimální pevností hnacího válce i sklonem použití.
Pryžové pásy oděruvzdorné – pro sklon do 22°
Pryžové pásy oděruvzdorné profilové – pro sklon až do 30–40°
Přímo na vrchní pryžové vrstvě těchto pásů jsou vylisované homogenní profily:
Dodáváme profilové dopravníkové pásy několika typů:
Sypký velkoobjemový materiál je rozlišován podle abrazivnosti. Víte, jak silně odírající materiál přepravujete?
Typ materiálu |
Příklad přepravovaného produktu |
---|---|
lehký |
obilí, slad, šrot |
drobný, neodírající |
zvlhčený popílek se škvárou, rašelina, drobné uhlí, cement, hlína, písek, cukr |
mírně odírající, v kusech |
škrob, kusová sůl, řepa |
drobný a střední, ostrohranný, odírající, v menších kusech |
drobný koks, štěrk, rudy, struska, hlušina, škvára, perlit |
silně odírající, ve větších kusech |
hrubý štěrk, kámen, ruda, vápno, uhlí, koks, struska |
Jak rozeznáte oděruvzdornost stávajícího opotřebovaného/roztrženého/proraženého pásu?
Pryžotextilní dopravníkové pásy jsou z hlediska obrusnosti označovány univerzálně
Krycí vrstvy |
Přepravovaný |
Doporučená teplota povrchu pásu |
Doporučená teplota prostředí |
||
---|---|---|---|---|---|
Kategorie | EN ISO 14890 | DIN 22102 | |||
A |
H |
X |
Brusivý a ostrohranný materiál s velkou kusovitostí |
do +70 °C |
od -25 °C do +60 °C |
AA |
D |
W |
Velmi brusivý, zrnitý a sypký materiál |
||
B |
- |
Y |
Mírně brusivý a ostrohranný materiál s menší kusovitostí |
||
Z |
L |
Z |
Sypký, zrnitý a mírně brusivý materiál |
||
AA spec. |
- |
- |
Extrémně brusivý, zrnitý a sypký materiál |
Potřebujete opravit nebo nahradit váš dopravníkový pás?
Vyberte si správnou variantu pásu prostřednictvím našeho on-line konfigurátoru
Přihlaste se do naší zákaznické zóny a pomocí interaktivního poptávkového konfigurátoru můžete rychle a přitom s potřebnými detaily poptat montáž nového pásu nebo výměnu stávajícího.
Pomůžeme vám co nejdříve: jestliže došlo k proražení nebo protržení pásu v důsledku velkého namáhání, dodáme nový nebo jej servisujeme přímo u vás v provozu.
Spojení pryžových oděruvzdorných pásů zajišťujeme:
nerozebíratelným způsobem – vulkanizací za tepla
tzv. překrývaným spojem; maximální šířka pryžového dopravníkového pásu, který spojujeme vulkanizací, je 1 000 mm
nerozebíratelným způsobem – lepením za studena
většinou v provozech, kde není dostatek místa pro montáž pomocí zařízení na lepení za tepla
rozebíratelným způsobem
mechanickými spojkami ALIGATOR , RS nebo MS, případně opravnými SS spojkami (které jsou často používány pro dočasné spojení podélných nebo příčných trhlin)
Máte nefunkční pás na strmém dopravníku?
Před montáží profilových pásů zjišťujeme:
Je válec na vašem dopravníku opotřebovaný?
Provedeme jeho pogumování ručním potažením pryží.
Máte velmi zatěžovaný dopravník nebo dopravujete na velkou dálku?
Zajistíme vám strojní pogumování hnacích i vratných válců, ale také traťových válečků. Ty nabízíme jak standardní , tak i zhotovené na míru.
Jaké oděruvzdorné pásy volí naši zákazníci nejčastěji?
TYP | Minimální sklon | Profilový | |||||
Název | EP 500/3 AA | EP 315/2 AA | EP 250/2 Y | EP 400/3 Y | EP 630/4 AA | EP 630/3 AA | EP 250/2 3+0 SGY |
Objednací kód | 01887 | 00866 | 02221 | 00867 | 05695 | 00869 | 00851 |
Šířka (mm) | 400;500;650;800; 1000;1200 | 500;650;800; 1000;1200 | 400;500;650;800; 1000;1200 | 400;500;650;800; 1000 | 500;650;800; 1000;1040;1200 | 500;650;800; 1000;1200;1400 | 400;500;650;800; 1000;1500;1600 |
Tloušťka (mm) | 9 | 7 | 6,5 | 9 | 12,2 | 10 | 5,8 |
Min. průměr hnacího válce (mm) | 400 | 250 | 250 | 315 | 500 | 500 | 200 |
Počet vložek | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 |
Pevnost v tahu (N/mm) | 500 | 315 | 250 | 400 | 630 | 630 | 250 |
Obrusivost (mm3) | 90 | 90 | 170 | 150 | 90 | 90 | 170 |
Provoz na válečcích | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO |
Provoz na dopravníku s korýtkovým profilem | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO |
Provoz na kluzné desce | NE | NE | NE | NE | NE | NE | ANO |
Pás vám připravíme tak, aby jej mohli opravit buď naši montéři výroby, anebo vy sami!
Polyuretan je výjimečný díky kombinaci pružnosti, pevnosti v natržení a vysoké oděruvzdornosti. Jedná se o houževnatý materiál, který je spolehlivý i při velkém dynamickém zatížení. Proto se osvědčil také jako materiál, ze kterého zhotovujeme mechanicky extrémně namáhané díly a také rukávce a násypky.
Výhody polyuretanových rukávců a násypek
Omezení
Nejlépe se uplatňují
Pokud potřebujete přepravovat velké dávky abrazivního materiálu, je potřeba zvolit vhodné transportní systémy. Podle jakých parametrů se vyplatí vybírat ty nejvhodnější právě pro konkrétní použití v praxi?
Pryžové dopravníkové pásy se osvědčily k přepravě i pro přemístění vysoce abrazivního sypkého, zrnitého, kusového nebo ostrého materiálu. Vzájemně se odlišují obrusivostí, pevností, tloušťkou, minimální pevností hnacího válce i sklonem použití.
Pryžové pásy oděruvzdorné – pro sklon do 22°
Pryžové pásy oděruvzdorné profilové – pro sklon až do 30–40°
Přímo na vrchní pryžové vrstvě těchto pásů jsou vylisované homogenní profily:
Dodáváme profilové dopravníkové pásy několika typů:
Sypký velkoobjemový materiál je rozlišován podle abrazivnosti. Víte, jak silně odírající materiál přepravujete?
Typ materiálu |
Příklad přepravovaného produktu |
---|---|
lehký |
obilí, slad, šrot |
drobný, neodírající |
zvlhčený popílek se škvárou, rašelina, drobné uhlí, cement, hlína, písek, cukr |
mírně odírající, v kusech |
škrob, kusová sůl, řepa |
drobný a střední, ostrohranný, odírající, v menších kusech |
drobný koks, štěrk, rudy, struska, hlušina, škvára, perlit |
silně odírající, ve větších kusech |
hrubý štěrk, kámen, ruda, vápno, uhlí, koks, struska |
Jak rozeznáte oděruvzdornost stávajícího opotřebovaného/roztrženého/proraženého pásu?
Pryžotextilní dopravníkové pásy jsou z hlediska obrusnosti označovány univerzálně
Krycí vrstvy |
Přepravovaný |
Doporučená teplota povrchu pásu |
Doporučená teplota prostředí |
||
---|---|---|---|---|---|
Kategorie | EN ISO 14890 | DIN 22102 | |||
A |
H |
X |
Brusivý a ostrohranný materiál s velkou kusovitostí |
do +70 °C |
od -25 °C do +60 °C |
AA |
D |
W |
Velmi brusivý, zrnitý a sypký materiál |
||
B |
- |
Y |
Mírně brusivý a ostrohranný materiál s menší kusovitostí |
||
Z |
L |
Z |
Sypký, zrnitý a mírně brusivý materiál |
||
AA spec. |
- |
- |
Extrémně brusivý, zrnitý a sypký materiál |
Potřebujete opravit nebo nahradit váš dopravníkový pás?
Vyberte si správnou variantu pásu prostřednictvím našeho on-line konfigurátoru
Přihlaste se do naší zákaznické zóny a pomocí interaktivního poptávkového konfigurátoru můžete rychle a přitom s potřebnými detaily poptat montáž nového pásu nebo výměnu stávajícího.
Pomůžeme vám co nejdříve: jestliže došlo k proražení nebo protržení pásu v důsledku velkého namáhání, dodáme nový nebo jej servisujeme přímo u vás v provozu.
Spojení pryžových oděruvzdorných pásů zajišťujeme:
nerozebíratelným způsobem – vulkanizací za tepla
tzv. překrývaným spojem; maximální šířka pryžového dopravníkového pásu, který spojujeme vulkanizací, je 1 000 mm
nerozebíratelným způsobem – lepením za studena
většinou v provozech, kde není dostatek místa pro montáž pomocí zařízení na lepení za tepla
rozebíratelným způsobem
mechanickými spojkami ALIGATOR , RS nebo MS, případně opravnými SS spojkami (které jsou často používány pro dočasné spojení podélných nebo příčných trhlin)
Máte nefunkční pás na strmém dopravníku?
Před montáží profilových pásů zjišťujeme:
Je válec na vašem dopravníku opotřebovaný?
Provedeme jeho pogumování ručním potažením pryží.
Máte velmi zatěžovaný dopravník nebo dopravujete na velkou dálku?
Zajistíme vám strojní pogumování hnacích i vratných válců, ale také traťových válečků. Ty nabízíme jak standardní , tak i zhotovené na míru.
Jaké oděruvzdorné pásy volí naši zákazníci nejčastěji?
TYP | Minimální sklon | Profilový | |||||
Název | EP 500/3 AA | EP 315/2 AA | EP 250/2 Y | EP 400/3 Y | EP 630/4 AA | EP 630/3 AA | EP 250/2 3+0 SGY |
Objednací kód | 01887 | 00866 | 02221 | 00867 | 05695 | 00869 | 00851 |
Šířka (mm) | 400;500;650;800; 1000;1200 | 500;650;800; 1000;1200 | 400;500;650;800; 1000;1200 | 400;500;650;800; 1000 | 500;650;800; 1000;1040;1200 | 500;650;800; 1000;1200;1400 | 400;500;650;800; 1000;1500;1600 |
Tloušťka (mm) | 9 | 7 | 6,5 | 9 | 12,2 | 10 | 5,8 |
Min. průměr hnacího válce (mm) | 400 | 250 | 250 | 315 | 500 | 500 | 200 |
Počet vložek | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 |
Pevnost v tahu (N/mm) | 500 | 315 | 250 | 400 | 630 | 630 | 250 |
Obrusivost (mm3) | 90 | 90 | 170 | 150 | 90 | 90 | 170 |
Provoz na válečcích | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO |
Provoz na dopravníku s korýtkovým profilem | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO | ANO |
Provoz na kluzné desce | NE | NE | NE | NE | NE | NE | ANO |
Pás vám připravíme tak, aby jej mohli opravit buď naši montéři výroby, anebo vy sami!
Polyuretan je výjimečný díky kombinaci pružnosti, pevnosti v natržení a vysoké oděruvzdornosti. Jedná se o houževnatý materiál, který je spolehlivý i při velkém dynamickém zatížení. Proto se osvědčil také jako materiál, ze kterého zhotovujeme mechanicky extrémně namáhané díly a také rukávce a násypky.
Výhody polyuretanových rukávců a násypek
Omezení
Nejlépe se uplatňují
Informace pro zákazníky
O firmě GUMEX
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.