Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Co všechno musí udělat administrativní pracovnice výroby pro to, aby zákazníci na základě své poptávky dostali přesně takový výrobek, který požadovali? Na to se Barbory Teturové a Šárky Kučerové ptala personální ředitelka Jana Lagová.
Báro a Šárko, jaký je účel vaší práce?
Šárka: My obě vytváříme výrobní karty, které slouží jako klíčový podklad pro celý proces výroby. Každý výrobek má vlastní kartu se všemi důležitými technickými parametry: například z jakého je materiálu, jaký má tvar, rozměry, hmotnost, hustotu, barvu, do jakého sortimentu patří a jaká je jeho cena. Pro každý materiál a tvar existuje jeho vlastní číselná řada. Prvních pět číslic našeho objednacího kódu je shodných pro výrobky ze stejného materiálu a se stejným tvarem. Kartu po vytvoření předáváme kalkulantovi k doplnění o výkres. Výsledná karta pak slouží jako podklad pro výrobní stroj nebo pracovníky ve výrobě. Finálním výstupem je přesně pojmenovaný výrobek, který se následně uvádí i na faktuře pro zákazníka. Díky tomuto systému máme přehled a pořádek ve všech zakázkách – jsme schopné snadno dohledat původní kartu i s výkresem, a zákazník si tak může objednat shodný výrobek i po delší době.
Barbora: Kromě toho, co zmiňuje Šárka, já ještě často spolupracuji s kolegy ze slovenských poboček. Zakládám nové řady karet pro nové výrobky.
Co vám k urychlení práce nejvíce pomůže?
Šárka: Přesný, okótovaný výkres s uvedením materiálu, ze kterého má být výrobek zhotoven.
Barbora: S tím souhlasím. Je velmi důležité, aby se už naše počáteční kalkulace a cenové nabídky vztahovaly ke správným údajům a nemusely se dodatečně opravovat a měnit a nevznikal zde žádný nesoulad.
A co vás na práci baví?
Šárka: Mám ráda, když je práce systematická a opakuje se – vyhovuje mi rutina. Ale zároveň je to pestré, protože pracujeme s různými materiály a stále se objevují nové. Máme široký sortiment – od hadic přes výplně do kufrů až po různá těsnění. Pomáhám také Mirce, vedoucí správy produktových karet a e-shopu, s kontrolou a opravou názvů a údajů ve skladových kartách. A navíc máme skvělý kolektiv a příjemné prostředí, což dělá hodně.
Barbora: Pokud je to zapotřebí, pomáhám i manuálně při kompletování hotových výrobků u sériových zakázek na CNC plotru i vodním paprsku, aby zákazník obdržel již finální výrobek bez středů i všeho zbytkového materiálu. Přitom si vždy uvědomím, že tato práce vede ke zrychlení celého výrobního procesu a vnímám její přínos pro kolektiv. Je to v podstatě další fáze kontroly – jak vizuální, tak i kvalitativní.
Názor personální ředitelky Jany Lagové:
Jana: Je zřejmé, že bez vaší práce by výroba ztratila přehled i tempo. Zajišťujete, že každý výrobek má svou jasnou identitu. Pomocí pečlivě vedených výrobních karet a celkového systému v číslování si zákazník může kdykoli znovu objednat přesně to, co jsme mu už dříve dodávali, dokážeme i rychle dohledat původní výkres. Výsledkem je úspora času a jednoznačnost údajů, na kterou se zákazník může spolehnout.
Rozhovor s administrativními pracovnicemi výroby Barborou Teturovou a Šárkou Kučerovou připravila v červenci 2025 personální ředitelka Jana Lagová, MBA. Foto: archiv společnosti GUMEX, soukromé archivy Barbory Teturové a Šárky Kučerové.
Co všechno musí udělat administrativní pracovnice výroby pro to, aby zákazníci na základě své poptávky dostali přesně takový výrobek, který požadovali? Na to se Barbory Teturové a Šárky Kučerové ptala personální ředitelka Jana Lagová.
Báro a Šárko, jaký je účel vaší práce?
Šárka: My obě vytváříme výrobní karty, které slouží jako klíčový podklad pro celý proces výroby. Každý výrobek má vlastní kartu se všemi důležitými technickými parametry: například z jakého je materiálu, jaký má tvar, rozměry, hmotnost, hustotu, barvu, do jakého sortimentu patří a jaká je jeho cena. Pro každý materiál a tvar existuje jeho vlastní číselná řada. Prvních pět číslic našeho objednacího kódu je shodných pro výrobky ze stejného materiálu a se stejným tvarem. Kartu po vytvoření předáváme kalkulantovi k doplnění o výkres. Výsledná karta pak slouží jako podklad pro výrobní stroj nebo pracovníky ve výrobě. Finálním výstupem je přesně pojmenovaný výrobek, který se následně uvádí i na faktuře pro zákazníka. Díky tomuto systému máme přehled a pořádek ve všech zakázkách – jsme schopné snadno dohledat původní kartu i s výkresem, a zákazník si tak může objednat shodný výrobek i po delší době.
Barbora: Kromě toho, co zmiňuje Šárka, já ještě často spolupracuji s kolegy ze slovenských poboček. Zakládám nové řady karet pro nové výrobky. V sídle naší firmy mám navíc na starosti pokladnu – zákazník výroby u mne platí prodejku. Jsem tedy v osobním kontaktu se zákazníky a ty stálé už dobře znám. Také připravuji a tisknu výrobní příkazy pracovníkům do výroby, přidám výkres ve formátu PDF, aby montéři výroby viděli tvar výrobku. To zajistí dvojitou kontrolu – nejen vizuální, ale ještě vše dostanou ve formátu DXF, který je pokynem pro výrobní stroj. Fyzicky dodávám příkazy na oddělení výroby pásů a mistr dílny si vše již zpracuje a úkoly rozdělí jednotlivým montérům.
Co vám k urychlení práce nejvíce pomůže?
Šárka: Přesný, okótovaný výkres s uvedením materiálu, ze kterého má být výrobek zhotoven.
Barbora: S tím souhlasím. Je velmi důležité, aby se už naše počáteční kalkulace a cenové nabídky vztahovaly ke správným údajům a nemusely se dodatečně opravovat a měnit a nevznikal zde žádný nesoulad.
A co vás na práci baví?
Šárka: Mám ráda, když je práce systematická a opakuje se – vyhovuje mi rutina. Ale zároveň je to pestré, protože pracujeme s různými materiály a stále se objevují nové.
Máme široký sortiment – od hadic přes výplně do kufrů až po různá těsnění. Pomáhám také Mirce, vedoucí správy produktových karet a e-shopu, s kontrolou a opravou názvů a údajů ve skladových kartách. A navíc máme skvělý kolektiv a příjemné prostředí, což dělá hodně.
Barbora: Pokud je to zapotřebí, pomáhám i manuálně při kompletování hotových výrobků u sériových zakázek na CNC plotru i vodním paprsku, aby zákazník obdržel již finální výrobek bez středů i všeho zbytkového materiálu. Přitom si vždy uvědomím, že tato práce vede ke zrychlení celého výrobního procesu a vnímám její přínos pro kolektiv. Je to v podstatě další fáze kontroly – jak vizuální, tak i kvalitativní.
Názor personální ředitelky Jany Lagové:
Jana: Je zřejmé, že bez vaší práce by výroba ztratila přehled i tempo. Zajišťujete, že každý výrobek má svou jasnou identitu. Pomocí pečlivě vedených výrobních karet a celkového systému v číslování si zákazník může kdykoli znovu objednat přesně to, co jsme mu už dříve dodávali, dokážeme i rychle dohledat původní výkres. Výsledkem je úspora času a jednoznačnost údajů, na kterou se zákazník může spolehnout.
Rozhovor s administrativními pracovnicemi výroby Barborou Teturovou a Šárkou Kučerovou připravila v červenci 2025 personální ředitelka Jana Lagová, MBA. Foto: archiv společnosti GUMEX, soukromé archivy Barbory Teturové a Šárky Kučerové.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.