Montáž a servis PU dopravníkových pásů

PU (polyuretanové) dopravníkové pásy spojujeme těmito způsoby:

  • za studena – tzn. mechanickými sponami
  • za tepla (tedy v tepelně-lisovacích deskách)


Nejvýhodnější způsob spojení pro daný provoz

Dopravníkový pás, spojený mechanickými sponami, je určen pro provoz, kde je zapotřebí vyměňovat pás svépomocí (bez nutnosti našeho servisu) a zároveň není možné nasadit pás na dopravník již spojený.

Pás tedy uřežeme přesně na požadovanou obvodovou délku a šířku a oba konce pásu osadíme pomocí speciálního přípravku sponami Aligator. Hotový pás předáme zákazníkovi, který si tento pás sám osadí na dopravník a spojí oba konce pásu pomocí zajišťovacího lanka. Zajišťovací lanko musí být po nasazení na spony ukončeno speciální nerezovou podložkou, která zajistí, že jistící drátek při pohybu pásu nebude ujíždět do stran.
 

Pás spojený „za tepla“ je určený například pro masné (a tedy i mastné) potravinářské provozy, kde je v případě potřeby snadno a dokonale vyčištěn. U tohoto typu pásu uřežeme délku pásu s přesahem, který zajistí budoucí spoj. Na obou koncích pásu separujeme (oddělíme) jednotlivé vložky, vytvoříme prstový spoj a pomocí vulkanizačních (tepelně-lisovacích) desek spojíme oba konce pásu. Takto zhotovený „nekonečný“ dopravníkový pás v požadované obvodové délce dodáme zákazníkovi a ten si nasazení pásu na dopravník může už provést svépomocí.
 

Pošlete nám poptávku

 

Dopravníkové pásy z polyuretanu se nejčastěji používají v potravinářském průmyslu nebo v lehčích provozech. Zvládají vyšší pracovní teplotu (až do +100 °C), splňují hygienické požadavky, ale zejména dobře odolávají minerálním olejům a tukům. Proto je lze použít i v nepotravinářských provozech – např. ve výrobě lehkých kovových výlisků, při které se z vysekávacího stroje uvolňuje v malé míře také minerální olej. Odolnost jednotlivých typů dopravníkových pásů uvádíme v popisu každého typu.