Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Pozice technicko-obchodního zástupce (TOZ) vyžaduje kombinaci obchodního talentu i technických znalostí. Jak moc jsou zapotřebí i praktické zkušenosti? Na toto téma spolu v březnu 2025 diskutovali personální ředitelka Jana Lagová a TOZ Karel Hák.
Karle, v GUMEXU pracuješ jako TOZ 1,5 roku. Pomáhají ti předchozí zkušenosti, které jsi u nás získal během cca čtyřletého působení jako montér?
Stoprocentně ano. I nyní musím někdy přiložit ruku k dílu, rozhodně jsem „nevyšel ze cviku“, manuálně pracuji rád. Už podle popisu zařízení poznám, o co se v zakázce jedná. Nemusím vidět vše na vlastní oči. Již z e-mailu zákazníka vím, za čím jedu – nejčastěji jde o dopravníkový pás nebo fólie.
Co bylo pro tebe zpočátku nejtěžší?
Říkám tomu „studené hovory“ – prostě jsem dostal databázi a bylo zapotřebí obvolat zákazníky, zda nepotřebují službu od nás, nové zařízení atd. Výhodou bylo, pokud se jednalo o provoz, který jsem už znal, ale rozhodně to nebyla většina.
Co pro zákazníky zajišťuješ?
Dokážu jim zajistit správný chod zařízení, vytipovat vhodnou variantu produktu. Často jsem u zakázky od A do Z. Tedy od zaměření, vytvoření kalkulace, cenové nabídky, odsouhlasení ceny a termínu provedení zakázky až po následnou montáž na míru připraveného výrobku. Znamená to, že si vše sám zaměřím, zkalkuluji, mám tak větší přehled.
Vyznáš se i v odlišných typech strojů?
Určitě. Řešil jsem u zákazníka například štěpkovač, což bylo malinké mobilní zařízení, které člověk dokáže převézt na kolečkách. A naopak – jedna zakázka se týkala drtiče o velikosti autobusu a hmotnosti cca 15 tun.
Je zapotřebí pracoviště u zákazníka na montáž nějak připravit?
Ano. Poskytujeme zákazníkovi instrukce, vyhodnocuji, v jakém je to pracoviště stavu, jak je přístupné. Někdy si například musíme přivézt montážní klec, lešení, ale většinou je zákazník dobře připraven. I když se i my snažíme připravit, určité improvizaci se při montáži někdy nevyhneme.
S kým se radíš, pokud si nejsi jist řešením požadavku zákazníka?
S vedoucím výroby a se specialistou výroby, případně i s interním nákupčím dopravníkových pásů. Často komunikuji také s kolegou na stejné pozici, který pokrývá oblast Morava. Zákazník má třeba více provozů, jeho stroj byl přestěhován, kolega tam v minulosti na montáži už byl a zařízení zná. Zákazníky máme rozdělené podle regionů, aby byly návštěvy smysluplně organizované.
Kam za zákazníky nejčastěji jezdíš?
Myslím, že do Plzeňského kraje. Je to region s mnoha zemědělskými provozy. Ale mám na starosti celé Čechy, takže opravdu všude, kde je moje přítomnost bezpodmínečně nutná. Většinou se jedná o větší a vyloženě velké firmy: betonárky, výrobce filtrů do topení, automotive, dřevozpracující provozy. Zároveň není vždy potřeba osobní návštěva u zákazníka, doporučíme dle fotky, co si má zákazník předem změřit. Maximum informací se snažím vykomunikovat telefonicky, e-mailem. Zákazníci mohou využívat i naše online poptávkové formuláře, které jim ušetří čas.
O jaké zakázky se konkrétně jedná?
Hodně záleží na ročním období. Přes zimu je sezóna na fólie. Právě ve zmiňovaných provozech často řeší zábrany proti prachu, hluku, ztrátě tepla. Dopravníkové pásy jedou téměř celoročně, tam často jezdíme v době plánovaných odstávek nebo celozávodních dovolených, ale samozřejmě dochází i k havarijním stavům. Ale řekl bych, že zákazníci si už dokážou více všímat funkčnosti pásů. Někdy se i přesto dostane na dopravník něco, co tam být nesmí, nebo se natrhne, když pás jede bez kontroly a brousí o konstrukci. Moje osobní návštěvy jsou důležité i pro objektivní posouzení případných reklamací, spolupracuji i s naším manažerem kvality.
Co tě na současné práci nejvíc baví?
Rozmanitost – jsem stále na nových místech, taky rád řídím a baví mě i ta zodpovědnost.
Vnímáš zpětnou vazbu od zákazníků i od kolegů?
Ano, zákazníci se ke mně chovají hezky, málokdy narazím na někoho nepříjemného. Poděkují i za to, když jim vyjdu vstříc s časem. Jsem schopný zorganizovat montáže našich montérů výroby na odpolední hodiny, v rámci možností se snažíme zákazníkům přizpůsobit. A v GUMEXU jsme si s kolegy na výrobě už od začátku „sedli“, je to přátelský kolektiv, jako tým držíme spolu.
Karel Hák
Vyučil se na SOU strojírenském v Jeseníku, obor Zámečník. Před nástupem do GUMEXU působil 3 roky jako mistr kompletní montáže zemědělských strojů v Holmer Maschinenbau GmbH, celkově v Německu pracoval 6 let. Má rád asijskou kuchyni, elektronickou hudbu a fitko.
Rozhovor s technicko-obchodním zástupcem Karlem Hákem připravila v březnu 2025 personální ředitelka Jana Lagová, MBA. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Pozice technicko-obchodního zástupce (TOZ) vyžaduje kombinaci obchodního talentu i technických znalostí. Jak moc jsou zapotřebí i praktické zkušenosti? Na toto téma spolu v březnu 2025 diskutovali personální ředitelka Jana Lagová a TOZ Karel Hák.
Karle, v GUMEXU pracuješ jako TOZ 1,5 roku. Pomáhají ti předchozí zkušenosti, které jsi u nás získal během cca čtyřletého působení jako montér?
Stoprocentně ano. I nyní musím někdy přiložit ruku k dílu, rozhodně jsem „nevyšel ze cviku“, manuálně pracuji rád. Už podle popisu zařízení poznám, o co se v zakázce jedná. Nemusím vidět vše na vlastní oči. Již z e-mailu zákazníka vím, za čím jedu – nejčastěji jde o dopravníkový pás nebo fólie.
Co bylo pro tebe zpočátku nejtěžší?
Říkám tomu „studené hovory“ – prostě jsem dostal databázi a bylo zapotřebí obvolat zákazníky, zda nepotřebují službu od nás, nové zařízení atd. Výhodou bylo, pokud se jednalo o provoz, který jsem už znal, ale rozhodně to nebyla většina.
Co pro zákazníky zajišťuješ?
Dokážu jim zajistit správný chod zařízení, vytipovat vhodnou variantu produktu. Často jsem u zakázky od A do Z. Tedy od zaměření, vytvoření kalkulace, cenové nabídky, odsouhlasení ceny a termínu provedení zakázky až po následnou montáž na míru připraveného výrobku. Znamená to, že si vše sám zaměřím, zkalkuluji, mám tak větší přehled.
Vyznáš se i v odlišných typech strojů?
Určitě. Řešil jsem u zákazníka například štěpkovač, což bylo malinké mobilní zařízení, které člověk dokáže převézt na kolečkách. A naopak – jedna zakázka se týkala drtiče o velikosti autobusu a hmotnosti cca 15 tun.
Je zapotřebí pracoviště u zákazníka na montáž nějak připravit?
Ano. Poskytujeme zákazníkovi instrukce, vyhodnocuji, v jakém je to pracoviště stavu, jak je přístupné. Někdy si například musíme přivézt montážní klec, lešení, ale většinou je zákazník dobře připraven. I když se i my snažíme připravit, určité improvizaci se při montáži někdy nevyhneme.
S kým se radíš, pokud si nejsi jist řešením požadavku zákazníka?
S vedoucím výroby a se specialistou výroby, případně i s interním nákupčím dopravníkových pásů. Často komunikuji také s kolegou na stejné pozici, který pokrývá oblast Morava. Zákazník má třeba více provozů, jeho stroj byl přestěhován, kolega tam v minulosti na montáži už byl a zařízení zná. Zákazníky máme rozdělené podle regionů, aby byly návštěvy smysluplně organizované.
Kam za zákazníky nejčastěji jezdíš?
Myslím, že do Plzeňského kraje. Je to region s mnoha zemědělskými provozy. Ale mám na starosti celé Čechy, takže opravdu všude, kde je moje přítomnost bezpodmínečně nutná. Většinou se jedná o větší a vyloženě velké firmy: betonárky, výrobce filtrů do topení, automotive, dřevozpracující provozy. Zároveň není vždy potřeba osobní návštěva u zákazníka, doporučíme dle fotky, co si má zákazník předem změřit. Maximum informací se snažím vykomunikovat telefonicky, e-mailem. Zákazníci mohou využívat i naše online poptávkové formuláře, které jim ušetří čas.
O jaké zakázky se konkrétně jedná?
Hodně záleží na ročním období. Přes zimu je sezóna na fólie. Právě ve zmiňovaných provozech často řeší zábrany proti prachu, hluku, ztrátě tepla. Dopravníkové pásy jedou téměř celoročně, tam často jezdíme v době plánovaných odstávek nebo celozávodních dovolených, ale samozřejmě dochází i k havarijním stavům. Ale řekl bych, že zákazníci si už dokážou více všímat funkčnosti pásů. Někdy se i přesto dostane na dopravník něco, co tam být nesmí, nebo se natrhne, když pás jede bez kontroly a brousí o konstrukci. Moje osobní návštěvy jsou důležité i pro objektivní posouzení případných reklamací, spolupracuji i s naším manažerem kvality.
Co tě na současné práci nejvíc baví?
Rozmanitost – jsem stále na nových místech, taky rád řídím a baví mě i ta zodpovědnost.
Vnímáš zpětnou vazbu od zákazníků i od kolegů?
Ano, zákazníci se ke mně chovají hezky, málokdy narazím na někoho nepříjemného. Poděkují i za to, když jim vyjdu vstříc s časem. Jsem schopný zorganizovat montáže našich montérů výroby na odpolední hodiny, v rámci možností se snažíme zákazníkům přizpůsobit. A v GUMEXU jsme si s kolegy na výrobě už od začátku „sedli“, je to přátelský kolektiv, jako tým držíme spolu.
Karel Hák
Vyučil se na SOU strojírenském v Jeseníku, obor Zámečník. Před nástupem do GUMEXU působil 3 roky jako mistr kompletní montáže zemědělských strojů v Holmer Maschinenbau GmbH, celkově v Německu pracoval 6 let. Má rád asijskou kuchyni, elektronickou hudbu a fitko.
Rozhovor s technicko-obchodním zástupcem Karlem Hákem připravila v březnu 2025 personální ředitelka Jana Lagová, MBA. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.