Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Domníváte se, že pobočka mimo hlavní město anebo mimo centrální sklad vám nemůže nabídnout stejné služby a podporu? Chtěla jsem mít jistotu, jak to funguje na naší plzeňské pobočce, proto jsem se zeptala Jana Petřiny, vedoucího prodeje na pobočce v Plzni a nově i v Hradci Králové.
Jane, jsi u nás v GUMEXU služebně nejmladší vedoucí prodeje na naší nejmladší a nejmenší pobočce. Jak sis získal respekt u svých podřízených spolupracovníků?
Nástup do GUMEXU pro mě byl výzvou, hlavně tedy z toho důvodu, že se jedná o vedoucí pozici v zaběhlém týmu, kde dosud vedoucí přímo na pobočce nebyl. Z toho jsem měl značné obavy.
Kolegové mi však vycházejí vstříc a navrhované změny ochotně podporují. Podařilo se mi začlenit se rychle do týmu a v co nejkratším čase se snažím získat vlastní odbornost v námi dodávaném zboží a službách. Mé zaškolení na tuto pozici probíhalo na všech pobočkách u různých vedoucích, kteří mě provedli fungováním GUMEXU na jedničku. Pokud v něčem tápu, mám se na koho obrátit a vždy se setkám s kladnou zpětnou vazbou od nadřízeného i od kolegů, těm všem patří mé poděkování. Měl jsem možnost seznámit se hned na začátku s většinou pracovního týmu – tedy z vedení firmy, obchodu, výroby, skladu, nákupu, administrativy. To mi pomohlo v dalším kontaktu s ostatními spolupracovníky.
V malém týmu je ale určitě vyšší tlak na jednotlivce?
Ano, ale myslím, že toto platí obecně v týmech, kde se dají výsledky vyjádřit čísly. U každého jednotlivce je potřeba zjistit, co je pro něj motivací k dosažení lepších výsledků, správně koordinovat vzájemnou zastupitelnost. Proto se i já snažím naučit se činnosti ostatních pozic. Pokud je potřeba a objeví se sporné situace, mohu se obrátit na svého nadřízeného, který se na věc dokáže podívat jiným pohledem. Vnímám jeho velkou podporu, které si vážím.
Slyšela jsem, že u nás poprvé pracuješ jako manažer. Můžeš přesto využít i nějaké zkušenosti z předchozích zaměstnání?
Skutečně, má první zkušenost s vedoucí pozicí je až nyní v GUMEXU. Ale jsem schopen zde aplikovat právě zkušenosti z předchozího zaměstnání, kde jsem pracoval 7 let na pozici specialisty obchodního rozvoje. Fungoval jsem zcela samostatně a řídil si své činnosti po své vlastní ose. Patřilo k nim také obchodování, což vyžadovalo komunikaci se všemi odděleními napříč firmou, ale i setkávání se s lidmi na různých pozicích mimo naši společnost – ať už se jednalo o projektanty, nákupčí, ředitele či majitele firem.
Aby těch prvenství nebylo málo, jsi také prvním vedoucím prodeje, který přímo sedí na pobočce Plzeň, a přitom jezdí k zákazníkům. Co tato „dvojrole“ pro tvou práci znamená?
Vedení menšího týmu lidí dovoluje časově plnit i jiné role než pouze ty manažerské, takže se snažím využít svůj pracovní čas na maximum. V Plzni je jistě prostor pro růst, region to dovoluje, ale je potřeba se zákazníky komunikovat v terénu. Zajímavější obchody a jednání s novými zákazníky nelze provádět od počítače nebo telefonem, vhodnější je osobní návštěva. Pak znáš také lépe jejich potřeby i možnosti.
V čem spatřuješ důležitost zdejší pobočky pro naše zákazníky?
Plzeňská pobočka nabízí zákazníkům komunikaci se zkušenými specialisty společně se zajímavými skladovými prostory, což pro některé zákazníky může být rozhodující. Pokud se domluvíme a získáme od zákazníka podnět, které zboží potřebuje mít k dispozici ihned, nabízíme mu možnost držet ho pro něj skladem. Může si být jist, že zboží má k dispozici v požadovaném čase. V případě nejasné představy si zákazníci mohou přijít materiál osobně vybrat, tzv. „osahat“, a rádi to využívají. I zdejší zákazníci mají k dispozici svého vlastního specialistu prodeje, což jim zjednodušuje komunikaci a často pomáhá při řešení konkrétního problému z praxe.
Můžete i ze zdejší pobočky dodat zákazníkům zboží rychle?
Ano. Předáme-li jakýkoli požadavek na skladovou položku do našeho centrálního skladu v Brně do 15 hodin, ještě ten den může odejít zboží přímo zákazníkovi. V případě výroby a opravdu velké časové tísně doporučujeme využít naši službu expres výroby prioritní zakázky. Jedná se zejména o výrobu těsnění nebo osazení hadice, kdy od obdržení závazné objednávky zakázku expedujeme do 48 hodin. K času výroby je potřeba přičíst dobu dodání, zde se většinou jedná o 1, maximálně 2 pracovní dny.
Jak se liší místní struktura průmyslových oborů od ostatních krajů České republiky?
Plzeň je velice provázána s průmyslovým závodem Škoda Plzeň, který je takovým městem ve městě, což se odráží na potřebách velkého množství našich zákazníků. Svou lokací a dostupností je vhodná i pro další průmyslově zajímavé firmy, které se nachází v místních logistických parcích, kde ostatně sídlí i naše pobočka. Například logistický park Nová Hospoda patří k největším v republice. Do našeho regionu spadá také Milevsko, které je zase známé vysokým obsazením firem na vzduchotechniku díky tamnímu závodu ZVVZ.
Mají vaši zákazníci nějaké zvláštní požadavky?
Díky Škodě je zde spousta firem se zaměřením na těžký průmysl. Často proto potřebují profily a materiály splňující normu samozhášivosti, zejména kvůli využití v dopravních prostředcích. Také nás oslovil zákazník s žádostí o pomoc při odhlučnění dopravníkových pásů, požaduje navrhnout a dodat komplexní řešení včetně montáže. Této zakázce se věnujeme společně s kolegy z oddělení výroby a montáže. Rovněž realizujeme zakázky protiprůvanových fólií do garážových vrat včetně montáže, které dokážeme dodat nejen v pevném provedení, ale i v posuvném systému s kolejnicí a nově i ve shrnovacím systému. Jsme schopni u zákazníka na místě navrhnout vhodné řešení dle jeho dispozic a dodat mu kompletní službu „na klíč“.
A jaké jsou naopak typické objednávky?
Jsou to například sériově vyráběná mezikruží, tvarová těsnění se samolepkou, která jsme schopni vyrobit i ve velkých sériích a díky tomu dodat za příznivé ceny, takto se dostáváme do významných projektů. Těší nás zájem o profily PIRELI s kovovou výztuží, kdy umíme zákazníkovi nabídnout velké množství variant, které máme většinou k dispozici skladem. Nesmím opomenout také dodávky benzínových hadic.
Připravujete pro letošní rok nějakou novinku?
S vedením společnosti jsme diskutovali o další možné cestě našeho zastoupení a jednou z hlavních připravovaných změn je obsazení pozice regionálního obchodního manažera. Budeme tak schopni ještě více podpořit náš region a se zákazníky budeme v ještě intenzivnějším kontaktu.
Pro koho budou služby regionálního obchodního manažera určeny?
Jeho služby i návštěvy budou směřovat zejména k zákazníkům, jejichž potřeby vyžadují naši osobní spolupráci. Může se jednat například o složitý technický problém nebo speciální řešení, které je potřeba konzultovat na místě. Dále bude mít regionální obchodní manažer na starosti utužování osobních vztahů se zákazníky s větším objemem objednávek nebo se zákazníky, kteří představují potenciál pro rozvoj vzájemného obchodu.
Máš nějaké tipy, doporučení, které mohou univerzálně využít všichni zákazníci?
V pracovní době je pro všechny k dispozici naše zákaznická linka, případně možnost přímé komunikace se specialistou prodeje, kterému je daný zákazník přiřazen. Mnohé informace, a to nejen o produktech a službách, zákazníci získají na našem webu 24/7, takže mohou svůj požadavek zadat skutečně kdykoliv. Pokud se přihlásí do naší Zákaznické zóny, uvidí zde ucelený sortiment, skladovou dostupnost komponentů, ale i kompletní historii svých nákupů, faktur a mnoho dalšího. V sekci Centrum poptávek si zákazník může vytvořit poptávku, se kterou mu pomůže intuitivní našeptávač dalších kroků. I neúplnou poptávku může dokončit se svým specialistou, který bude mít takto k dispozici potřebné podklady.
Jan Petřina
Vystudoval Hotelovou školu, Plzeň – obor Společné stravování. Následně pracoval jako specialista obchodního rozvoje ve společnosti Abbas, a.s. Ve svém volnu se věnuje rodině, sportu, práci a relaxu na zahradě. Již čtvrtým rokem trénuje děti ve fotbale ve Stříbře, aktuálně vede mladší přípravku (9–10 let). Tento trénink od něj vyžaduje hodně času a velkou odpovědnost.
Názor obchodního ředitele Radima Vajčnera:
V Plzni máme otevřenou naši nejmladší pobočku, chceme být blíže a pomáhat našim zákazníkům v tomto silném průmyslovém regionu. Jan na základě svých zkušeností z dosavadní praxe a obchodního zastoupení v terénu dobře chápe potřeby zákazníků a aktivně se účastní řízení, jednacích i prodejních procesů v regionu. Když vybírám vedoucího prodeje, je pro mě vždy důležitý jeho přístup ke kolegům, a to jak na pobočce, tak k ostatním vedoucím, aby zapadl i jako týmový hráč uvnitř firmy. To se u Jana potvrdilo a já jsem rád, že se této role zhostil zodpovědně a můžeme na ní stavět i v jeho dalším profesním a kariérním růstu, kde bude nově nápomocen v nastavení zákaznických a manažerských procesů. například i na pobočce v Hradci Králové. Honzo, díky za tvé nasazení, přeju ti hodně elánu a sil do nových výzev.
Rozhovor s Janem Petřinou, vedoucím prodeje poboček Plzeň a Hradec Králové, připravila v březnu 2025 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Domníváte se, že pobočka mimo hlavní město anebo mimo centrální sklad vám nemůže nabídnout stejné služby a podporu? Chtěla jsem mít jistotu, jak to funguje na naší plzeňské pobočce, proto jsem se zeptala Jana Petřiny, vedoucího prodeje na pobočce v Plzni a nově i v Hradci Králové.
Jane, jsi u nás v GUMEXU služebně nejmladší vedoucí prodeje na naší nejmladší a nejmenší pobočce. Jak sis získal respekt u svých podřízených spolupracovníků?
Nástup do GUMEXU pro mě byl výzvou, hlavně tedy z toho důvodu, že se jedná o vedoucí pozici v zaběhlém týmu, kde dosud vedoucí přímo na pobočce nebyl. Z toho jsem měl značné obavy.
Kolegové mi však vycházejí vstříc a navrhované změny ochotně podporují. Podařilo se mi začlenit se rychle do týmu a v co nejkratším čase se snažím získat vlastní odbornost v námi dodávaném zboží a službách. Mé zaškolení na tuto pozici probíhalo na všech pobočkách u různých vedoucích, kteří mě provedli fungováním GUMEXU na jedničku. Pokud v něčem tápu, mám se na koho obrátit a vždy se setkám s kladnou zpětnou vazbou od nadřízeného i od kolegů, těm všem patří mé poděkování. Měl jsem možnost seznámit se hned na začátku s většinou pracovního týmu – tedy z vedení firmy, obchodu, výroby, skladu, nákupu, administrativy. To mi pomohlo v dalším kontaktu s ostatními spolupracovníky.
V malém týmu je ale určitě vyšší tlak na jednotlivce?
Ano, ale myslím, že toto platí obecně v týmech, kde se dají výsledky vyjádřit čísly. U každého jednotlivce je potřeba zjistit, co je pro něj motivací k dosažení lepších výsledků, správně koordinovat vzájemnou zastupitelnost. Proto se i já snažím naučit se činnosti ostatních pozic. Pokud je potřeba a objeví se sporné situace, mohu se obrátit na svého nadřízeného, který se na věc dokáže podívat jiným pohledem. Vnímám jeho velkou podporu, které si vážím.
Slyšela jsem, že u nás poprvé pracuješ jako manažer. Můžeš přesto využít i nějaké zkušenosti z předchozích zaměstnání?
Skutečně, má první zkušenost s vedoucí pozicí je až nyní v GUMEXU. Ale jsem schopen zde aplikovat právě zkušenosti z předchozího zaměstnání, kde jsem pracoval 7 let na pozici specialisty obchodního rozvoje. Fungoval jsem zcela samostatně a řídil si své činnosti po své vlastní ose. Patřilo k nim také obchodování, což vyžadovalo komunikaci se všemi odděleními napříč firmou, ale i setkávání se s lidmi na různých pozicích mimo naši společnost – ať už se jednalo o projektanty, nákupčí, ředitele či majitele firem.
Aby těch prvenství nebylo málo, jsi také prvním vedoucím prodeje, který přímo sedí na pobočce Plzeň, a přitom jezdí k zákazníkům. Co tato „dvojrole“ pro tvou práci znamená?
Vedení menšího týmu lidí dovoluje časově plnit i jiné role než pouze ty manažerské, takže se snažím využít svůj pracovní čas na maximum. V Plzni je jistě prostor pro růst, region to dovoluje, ale je potřeba se zákazníky komunikovat v terénu. Zajímavější obchody a jednání s novými zákazníky nelze provádět od počítače nebo telefonem, vhodnější je osobní návštěva. Pak znáš také lépe jejich potřeby i možnosti.
V čem spatřuješ důležitost zdejší pobočky pro naše zákazníky?
Plzeňská pobočka nabízí zákazníkům komunikaci se zkušenými specialisty společně se zajímavými skladovými prostory, což pro některé zákazníky může být rozhodující. Pokud se domluvíme a získáme od zákazníka podnět, které zboží potřebuje mít k dispozici ihned, nabízíme mu možnost držet ho pro něj skladem. Může si být jist, že zboží má k dispozici v požadovaném čase. V případě nejasné představy si zákazníci mohou přijít materiál osobně vybrat, tzv. „osahat“, a rádi to využívají. I zdejší zákazníci mají k dispozici svého vlastního specialistu prodeje, což jim zjednodušuje komunikaci a často pomáhá při řešení konkrétního problému z praxe.
Můžete i ze zdejší pobočky dodat zákazníkům zboží rychle?
Ano. Předáme-li jakýkoli požadavek na skladovou položku do našeho centrálního skladu v Brně do 15 hodin, ještě ten den může odejít zboží přímo zákazníkovi. V případě výroby a opravdu velké časové tísně doporučujeme využít naši službu expres výroby prioritní zakázky. Jedná se zejména o výrobu těsnění nebo osazení hadice, kdy od obdržení závazné objednávky zakázku expedujeme do 48 hodin. K času výroby je potřeba přičíst dobu dodání, zde se většinou jedná o 1, maximálně 2 pracovní dny.
Jak se liší místní struktura průmyslových oborů od ostatních krajů České republiky?
Plzeň je velice provázána s průmyslovým závodem Škoda Plzeň, který je takovým městem ve městě, což se odráží na potřebách velkého množství našich zákazníků. Svou lokací a dostupností je vhodná i pro další průmyslově zajímavé firmy, které se nachází v místních logistických parcích, kde ostatně sídlí i naše pobočka. Například logistický park Nová Hospoda patří k největším v republice. Do našeho regionu spadá také Milevsko, které je zase známé vysokým obsazením firem na vzduchotechniku díky tamnímu závodu ZVVZ.
Mají vaši zákazníci nějaké zvláštní požadavky?
Díky Škodě je zde spousta firem se zaměřením na těžký průmysl. Často proto potřebují profily a materiály splňující normu samozhášivosti, zejména kvůli využití v dopravních prostředcích. Také nás oslovil zákazník s žádostí o pomoc při odhlučnění dopravníkových pásů, požaduje navrhnout a dodat komplexní řešení včetně montáže. Této zakázce se věnujeme společně s kolegy z oddělení výroby a montáže. Rovněž realizujeme zakázky protiprůvanových fólií do garážových vrat včetně montáže, které dokážeme dodat nejen v pevném provedení, ale i v posuvném systému s kolejnicí a nově i ve shrnovacím systému. Jsme schopni u zákazníka na místě navrhnout vhodné řešení dle jeho dispozic a dodat mu kompletní službu „na klíč“.
A jaké jsou naopak typické objednávky?
Jsou to například sériově vyráběná mezikruží, tvarová těsnění se samolepkou, která jsme schopni vyrobit i ve velkých sériích a díky tomu dodat za příznivé ceny, takto se dostáváme do významných projektů. Těší nás zájem o profily PIRELI s kovovou výztuží, kdy umíme zákazníkovi nabídnout velké množství variant, které máme většinou k dispozici skladem. Nesmím opomenout také dodávky benzínových hadic.
Připravujete pro letošní rok nějakou novinku?
S vedením společnosti jsme diskutovali o další možné cestě našeho zastoupení a jednou z hlavních připravovaných změn je obsazení pozice regionálního obchodního manažera. Budeme tak schopni ještě více podpořit náš region a se zákazníky budeme v ještě intenzivnějším kontaktu.
Pro koho budou služby regionálního obchodního manažera určeny?
Jeho služby i návštěvy budou směřovat zejména k zákazníkům, jejichž potřeby vyžadují naši osobní spolupráci. Může se jednat například o složitý technický problém nebo speciální řešení, které je potřeba konzultovat na místě. Dále bude mít regionální obchodní manažer na starosti utužování osobních vztahů se zákazníky s větším objemem objednávek nebo se zákazníky, kteří představují potenciál pro rozvoj vzájemného obchodu.
Máš nějaké tipy, doporučení, které mohou univerzálně využít všichni zákazníci?
V pracovní době je pro všechny k dispozici naše zákaznická linka, případně možnost přímé komunikace se specialistou prodeje, kterému je daný zákazník přiřazen. Mnohé informace, a to nejen o produktech a službách, zákazníci získají na našem webu 24/7, takže mohou svůj požadavek zadat skutečně kdykoliv. Pokud se přihlásí do naší Zákaznické zóny, uvidí zde ucelený sortiment, skladovou dostupnost komponentů, ale i kompletní historii svých nákupů, faktur a mnoho dalšího. V sekci Centrum poptávek si zákazník může vytvořit poptávku, se kterou mu pomůže intuitivní našeptávač dalších kroků. I neúplnou poptávku může dokončit se svým specialistou, který bude mít takto k dispozici potřebné podklady.
Jan Petřina
Vystudoval Hotelovou školu, Plzeň – obor Společné stravování. Následně pracoval jako specialista obchodního rozvoje ve společnosti Abbas, a.s. Ve svém volnu se věnuje rodině, sportu, práci a relaxu na zahradě. Již čtvrtým rokem trénuje děti ve fotbale ve Stříbře, aktuálně vede mladší přípravku (9–10 let). Tento trénink od něj vyžaduje hodně času a velkou odpovědnost.
Názor obchodního ředitele Radima Vajčnera:
V Plzni máme otevřenou naši nejmladší pobočku, chceme být blíže a pomáhat našim zákazníkům v tomto silném průmyslovém regionu. Jan na základě svých zkušeností z dosavadní praxe a obchodního zastoupení v terénu dobře chápe potřeby zákazníků a aktivně se účastní řízení, jednacích i prodejních procesů v regionu. Když vybírám vedoucího prodeje, je pro mě vždy důležitý jeho přístup ke kolegům, a to jak na pobočce, tak k ostatním vedoucím, aby zapadl i jako týmový hráč uvnitř firmy. To se u Jana potvrdilo a já jsem rád, že se této role zhostil zodpovědně a můžeme na ní stavět i v jeho dalším profesním a kariérním růstu, kde bude nově nápomocen v nastavení zákaznických a manažerských procesů. například i na pobočce v Hradci Králové. Honzo, díky za tvé nasazení, přeju ti hodně elánu a sil do nových výzev.
Rozhovor s Janem Petřinou, vedoucím prodeje poboček Plzeň a Hradec Králové, připravila v březnu 2025 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.