PVC dopravní pásy – v čem se liší a jak se v nich vyznat?

Standardně se jedná o zelený pás z PVC, elevátorové pásy mají žlutou barvu. Transportní pás z PVC lze použít pro stoupající, klesající, vertikální i horizontální přepravu. Podívejte se, jaké varianty připravujeme pro naše zákazníky nejčastěji. Srovnali jsme pro vás PVC pásy pro dopravníky z hlediska nejdůležitějších technických parametrů a porovnali i prostředí, ve kterých lze jednotlivé typy optimálně využít.
 

Nejžádanější PVC dopravníkové pásy u našich zákazníků

Horizontální doprava

Označení pásu Objednací kód Spodní krytí Počet vložek Typ výztuhy Provoz na kluzné desce Provoz na válečcích Vhodný pro lomený dopravník Vhodný pro dopravník s korýtkovým profilem Antistatický Pro potravinářství Pracovní zatížení na 1% prodloužení (N/mm)* Do výbušného prostředí (ATEX)
GS220/RR 00827 NE 2 příčně tuhé ANO ANO ANO NE NE NE 10 NE
GS220/ZRR 01896 ANO 2 příčně tuhé NE ANO ANO NE NE NE 10 NE
U30/R 05685 NE 3 příčně tuhé ANO ANO ANO NE ANO NE 16 NE
U31 01825 NE 3 flexibilní ANO ANO NE ANO ANO NE 14 NE
U21 01822 NE 2 flexibilní ANO ANO NE ANO ANO NE 12 NE
L10/M/LR profilový 01824 NE 2 příčně tuhé ANO ANO ANO, do sklonu 30º NE NE NE 8 NE

Vertikální doprava

Označení pásu Objednací kód Spodní krytí Počet vložek Typ výztuhy   Antistatický Pro potravinářství Pracovní zatížení na 1% prodloužení (N/mm)* Do výbušného prostředí (ATEX)
5T 40 V3-V3 00861 ANO 5 flexibilní ELEVÁTOROVÝ PÁS ANO ANO 40 ANO
FLEXAM EF 45/3 12+13 01895 ANO 3 flexibilní ELEVÁTOROVÝ PÁS ANO ANo 45 ANO

*) Pozn.: Vyšší hodnota znamená vyšší pevnost pásu.

Potřebujete spojit pás na dopravníku z PVC?

  • Provedeme svařovaný spoj – vulkanizací za tepla. Takto spojujeme pásy na dopravníky z PVC až 1 600 mm široké, hladké i profilové. U profilového pásu použijeme inverzní matrici profilu, aby nedošlo k přerušení profilové vrstvy.
  • V obtížně přístupném provozu pás na místě spojíme sponami ALIGATOR RS 

Spojujete si pás z PVC na dopravníku sami?

Pokud si chcete spojit PVC pás svépomocí, jedná se například o spojovací pásy na kratší vzdálenost mezi dvěma dopravníky, máme i pro vás řešení:
Naši montéři výroby pás uříznou dle zadaných parametrů, nasadí spony a upevní je pomocí přípravku. Hotový pás se sponami vám předáme a vy už si jej sami osadíte na dopravník a spojíte zajišťovacím lankem.

Dopravujete sypký materiál anebo zboží na dopravníku pod úhlem?

Obáváte se rozsypání, sesutí, poškození, ztráty přepravovaného materiálu?
Těmto nehodám účinně zabrání unašeče, vodicí klínky, vlnovce a korečky.

Co jsou unašeče?

  • Unašeče se navařují na pás a jedná se o příčky neboli příčná hradítka. Fungují v podstatě jako unášecí lopatky.

Je výhodné, pokud je pás osazen lopatkami?
-Určitě ano. Zabraňují tomu, aby přepravovaný materiál sklouzl z pásu.
-Pás PVC s hradítky umožní tedy zvýšení kapacity přepravy a minimální výpadky provozu.

Výhoda vodicích klínků:

  • Vodicí klíny na spodní straně pásu zajistí správné vedení pásu na dopravníku.

Omezení pro unašeče, vodicí klínky a vlnovce:

Jejich maximální výška je limitována průměrem válců pásového dopravníku.

Výhody vlnovce:

  • Přepravovaný materiál se mechanicky nepoškodí o pevnou stěnu okraje pásu, která je obvykle přinýtovaná.
  • Přepravovaný obal se nezatrhne o vyčnívající nýtek nebo šroubek.
  • Snadnější čištění: oproti klasické stěrce nikde nezůstávají nečistoty, pás lze vystříkat vysokotlakým čističem nebo očistit kartáčem.
  • Pás s vlnovcem lze použít na horizontálních i lomených dopravnících i na dopravnících se sklonem.

Omezení vlnovce:

  • Pás s vlnovcem nedoporučujeme pro větší zatížení.
  • Limit výšky vlnovce je 120 mm.

Přepravujete vertikálně zrnivo, krmné směsi a jiný sypký materiál v zemědělství, potravinářských provozech, v logistice, chemickém, cukrovarnickém, sklářském či dřevařském průmyslu?

Využijte naše antistatické PVC elevátorové pásy. Pro PVC elevátorový dopravníkový pás vyrábíme kovové korečky, nebo je osadíme korečky z plastu.

Měníte si korečkové pásy z PVC nebo korečky sami?

Připravíme vám vše potřebné, abyste výměnu zvládli rychle a bezpečně – jen si zvolíte, jakou variantu podpory od nás potřebujete:

  • náhradní elevatorový dopravní pás bez vrtání, náhradní šrouby na opravy, náhradní korečky
  • náhradní pás s předvrtanými otvory pro montáž korečků
  • náhradní pás již osazený korečky

Tip: Podívejte se, jak u nás probíhá osazování pásu vlnovcem, unašeči a vodicími klínky nebo korečky

Otázky a odpovědi přímo z praxe:

Na čem závisí zatížení pásu?

  • Zatížení pásu je závislé na jeho pevnosti. U dvouvložkových má vyšší pevnost např. flexibilní pás U21, u třívložkových lépe snese vyšší zatížení příčně tuhý pás U30/R.
  • Je třeba rovněž vzít v úvahu, že korýtkový dopravník umožňuje vyšší kapacitní přepravu, protože je tvarován do „U“. Ale pokud bychom na plochý dopravník navařili vlnovce, je možné i tímto způsobem dosáhnout větší přepravní kapacity.

V čem se liší pás GS220/R a pás U21, když jsou oba bez spodního krytí a dvouvložkové?

Odlišnost spočívá v typu výztuhy: GS220/R je pás příčně tuhý, je vhodný i pro lomené dopravníky, kdežto pás U21 má flexibilní výztuhu a je vhodný i pro korýtkové dopravníky.

 

Dopravníkové pásy

Využijte znalosti a zkušenosti našich montérů s naší mobilní montážní dílnou:

PÁS ZKONTROLUJÍ – ZAMĚŘÍ NA MÍSTĚ – DODAJÍ KALKULACI – PO ODSOUHLASENÍ S VÁMI PÁS NAŘEŽOU NA MÍRU A POTÉ OSADÍ A SPOJÍ DLE VAŠEHO POŽADAVKU.
 

Standardně se jedná o zelený pás z PVC, elevátorové pásy mají žlutou barvu. Transportní pás z PVC lze použít pro stoupající, klesající, vertikální i horizontální přepravu. Podívejte se, jaké varianty připravujeme pro naše zákazníky nejčastěji. Srovnali jsme pro vás PVC pásy pro dopravníky z hlediska nejdůležitějších technických parametrů a porovnali i prostředí, ve kterých lze jednotlivé typy optimálně využít.
 

Nejžádanější PVC dopravníkové pásy u našich zákazníků

Horizontální doprava

Označení pásu Objednací kód Spodní krytí Počet vložek Typ výztuhy Provoz na kluzné desce Provoz na válečcích Vhodný pro lomený dopravník Vhodný pro dopravník s korýtkovým profilem Antistatický Pro potravinářství Pracovní zatížení na 1% prodloužení (N/mm)* Do výbušného prostředí (ATEX)
GS220/RR 00827 NE 2 příčně tuhé ANO ANO ANO NE NE NE 10 NE
GS220/ZRR 01896 ANO 2 příčně tuhé NE ANO ANO NE NE NE 10 NE
U30/R 05685 NE 3 příčně tuhé ANO ANO ANO NE ANO NE 16 NE
U31 01825 NE 3 flexibilní ANO ANO NE ANO ANO NE 14 NE
U21 01822 NE 2 flexibilní ANO ANO NE ANO ANO NE 12 NE
L10/M/LR profilový 01824 NE 2 příčně tuhé ANO ANO ANO, do sklonu 30º NE NE NE 8 NE

Vertikální doprava

Označení pásu Objednací kód Spodní krytí Počet vložek Typ výztuhy   Antistatický Pro potravinářství Pracovní zatížení na 1% prodloužení (N/mm)* Do výbušného prostředí (ATEX)
5T 40 V3-V3 00861 ANO 5 flexibilní ELEVÁTOROVÝ PÁS ANO ANO 40 ANO
FLEXAM EF 45/3 12+13 01895 ANO 3 flexibilní ELEVÁTOROVÝ PÁS ANO ANo 45 ANO

*) Pozn.: Vyšší hodnota znamená vyšší pevnost pásu.

Potřebujete spojit pás na dopravníku z PVC?

  • Provedeme svařovaný spoj – vulkanizací za tepla. Takto spojujeme pásy na dopravníky z PVC až 1 600 mm široké, hladké i profilové. U profilového pásu použijeme inverzní matrici profilu, aby nedošlo k přerušení profilové vrstvy.
  • V obtížně přístupném provozu pás na místě spojíme sponami ALIGATOR RS 

Spojujete si pás z PVC na dopravníku sami?

Pokud si chcete spojit PVC pás svépomocí, jedná se například o spojovací pásy na kratší vzdálenost mezi dvěma dopravníky, máme i pro vás řešení:
Naši montéři výroby pás uříznou dle zadaných parametrů, nasadí spony a upevní je pomocí přípravku. Hotový pás se sponami vám předáme a vy už si jej sami osadíte na dopravník a spojíte zajišťovacím lankem.

Dopravujete sypký materiál anebo zboží na dopravníku pod úhlem?

Obáváte se rozsypání, sesutí, poškození, ztráty přepravovaného materiálu?
Těmto nehodám účinně zabrání unašeče, vodicí klínky, vlnovce a korečky.

Co jsou unašeče?

  • Unašeče se navařují na pás a jedná se o příčky neboli příčná hradítka. Fungují v podstatě jako unášecí lopatky.

Je výhodné, pokud je pás osazen lopatkami?
-Určitě ano. Zabraňují tomu, aby přepravovaný materiál sklouzl z pásu.
-Pás PVC s hradítky umožní tedy zvýšení kapacity přepravy a minimální výpadky provozu.

Výhoda vodicích klínků:

  • Vodicí klíny na spodní straně pásu zajistí správné vedení pásu na dopravníku.

Omezení pro unašeče, vodicí klínky a vlnovce:

Jejich maximální výška je limitována průměrem válců pásového dopravníku.

Výhody vlnovce:

  • Přepravovaný materiál se mechanicky nepoškodí o pevnou stěnu okraje pásu, která je obvykle přinýtovaná.
  • Přepravovaný obal se nezatrhne o vyčnívající nýtek nebo šroubek.
  • Snadnější čištění: oproti klasické stěrce nikde nezůstávají nečistoty, pás lze vystříkat vysokotlakým čističem nebo očistit kartáčem.
  • Pás s vlnovcem lze použít na horizontálních i lomených dopravnících i na dopravnících se sklonem.

Omezení vlnovce:

  • Pás s vlnovcem nedoporučujeme pro větší zatížení.
  • Limit výšky vlnovce je 120 mm.

Přepravujete vertikálně zrnivo, krmné směsi a jiný sypký materiál v zemědělství, potravinářských provozech, v logistice, chemickém, cukrovarnickém, sklářském či dřevařském průmyslu?

Využijte naše antistatické PVC elevátorové pásy. Pro PVC elevátorový dopravníkový pás vyrábíme kovové korečky, nebo je osadíme korečky z plastu.

Měníte si korečkové pásy z PVC nebo korečky sami?

Připravíme vám vše potřebné, abyste výměnu zvládli rychle a bezpečně – jen si zvolíte, jakou variantu podpory od nás potřebujete:

  • náhradní elevatorový dopravní pás bez vrtání, náhradní šrouby na opravy, náhradní korečky
  • náhradní pás s předvrtanými otvory pro montáž korečků
  • náhradní pás již osazený korečky

Tip: Podívejte se, jak u nás probíhá osazování pásu vlnovcem, unašeči a vodicími klínky nebo korečky

Otázky a odpovědi přímo z praxe:

Na čem závisí zatížení pásu?

  • Zatížení pásu je závislé na jeho pevnosti. U dvouvložkových má vyšší pevnost např. flexibilní pás U21, u třívložkových lépe snese vyšší zatížení příčně tuhý pás U30/R.
  • Je třeba rovněž vzít v úvahu, že korýtkový dopravník umožňuje vyšší kapacitní přepravu, protože je tvarován do „U“. Ale pokud bychom na plochý dopravník navařili vlnovce, je možné i tímto způsobem dosáhnout větší přepravní kapacity.

V čem se liší pás GS220/R a pás U21, když jsou oba bez spodního krytí a dvouvložkové?

Odlišnost spočívá v typu výztuhy: GS220/R je pás příčně tuhý, je vhodný i pro lomené dopravníky, kdežto pás U21 má flexibilní výztuhu a je vhodný i pro korýtkové dopravníky.

 

Dopravníkové pásy

Využijte znalosti a zkušenosti našich montérů s naší mobilní montážní dílnou:

PÁS ZKONTROLUJÍ – ZAMĚŘÍ NA MÍSTĚ – DODAJÍ KALKULACI – PO ODSOUHLASENÍ S VÁMI PÁS NAŘEŽOU NA MÍRU A POTÉ OSADÍ A SPOJÍ DLE VAŠEHO POŽADAVKU.
 

Produkty z článku