Rekonstrukce je bonusem pro zaměstnance i zákazníky

Od března 2021 probíhaly přípravy na přestavbu kanceláří obchodního oddělení v centrále naší společnosti ve Strážnici. Co tato rekonstrukce znamená pro spolupracovníky? Bude přínosem i pro naše zákazníky? Na to se ptala personální ředitelka Jana Lagová vedoucí prodeje Evy Horňákové i správce poboček Josefa Durny.

Prodejní specialisté na inovované pobočce ve Strážnici
 

Eva Horňáková - vedoucí prodeje ve StřážniciEvo, co bylo impulsem k této změně?
Těch důvodů bylo několik. Jednak opatření proti šíření covidu, protože dříve byl celý prostor v přízemí otevřený, a tedy i rizikovější pro přenos infekcí. Také bylo zapotřebí oddělit několik pracovních týmů, aby měly více klidu pro práci. Původně sedělo ve velké společné kanceláři 17 spolupracovníků.

Po půlroce „ostrého provozu“ už je možné bilancovat… Jak vnímají tyto změny naši pracovníci?
Kolegové aktivně spolupracovali již v průběhu přestavby – střídavě pracovali na home office anebo byli přesunuti na různá pracoviště po celém areálu naší firmy. Nyní jsou tu čtyři uzavřené kanceláře, jedna otevřená kancelář obchodního oddělení a za rozměrným akváriem je ještě prostor určený pro pracovní schůzky a jednání. Příchozí zákazníky obsluhuje pět specialistů prodeje, tři z nich sedí přímo u vstupu a dva blíže vchodu do skladu. Sedí zde také kolegyně z fakturace a správy databáze zákazníků.

Hned vedle je kancelář zákaznického oddělení a regionálního obchodního zástupce, s nimiž potřebujeme být v úzkém kontaktu. Kanceláře máme odděleny dvojitým sklem, takže na sebe vidíme, ale nerušíme se navzájem. Kolegyně ze zákaznické linky nám přepojují hovory a třídí nám e-shopové objednávky a e-maily z hlavní adresy gumex@gumex.cz. Domnívám se, že v menším kolektivu se kolegové lépe domluví například na teplotě nebo větrání v místnosti. Zároveň oceňují příjemné moderně vybavené pracoviště s hezkými květinami, které působí dobře i  na psychickou pohodu.

Má změna interiéru strážnické pobočky význam také pro zákazníky?
Určitě. Dostáváme pochvalu za celkový pozitivní dojem z celého prostoru. Oceňují i funkčnost nového uspořádání. Stále pracujeme na tom, abychom příchozím zákazníkům ušetřili kroky i čas: specialisty prodeje mají nyní rovnou u vchodu, nemusí procházet kancelář a hledat si toho, který jim byl přidělen. Připravujeme i úpravu přilehlého skladu tak, aby se zákazník nemusel vracet po převzetí zboží zpět na pokladnu, ale vyšel rovnou ze skladu přímo na parkoviště ke svému vozu. Zákazníci vnímají naše nové a moderní prostory i jako důkaz toho, že se naší firmě daří.

 

Josef Durna Jožko, jak se práce na projektu vyvíjely?

Plnění harmonogramu projektu probíhalo v rychlém tempu. Prostory navrhlo Interiérové studio Pražáková. Přípravu zajišťovali naši pracovníci správy areálu za pomoci skladníků. Práce na projektu započaly vloni v březnu, v září bylo zahájeno stavební řízení a k Vánocům jsme dostali jako dárek stavební povolení. K jedinému zásadnímu zpoždění došlo při dodávkách montáží skleněných příček. Plný provoz v nových prostorách jsme zvládli již v letošním dubnu.


Jana LagováA co dodat za vedení naší firmy?
Díky rekonstrukci jsem nečekaně získala novou kancelář i pro sebe a děkuji za to. Sbíječky mi sice pracovaly čtyři měsíce přímo za hlavou, ale nyní se tu cítím jako v ráji smiley. Kolegové si na změnu rychle zvykli. Podstatné je, že se jim v novém prostředí a uspořádání dobře pracuje. Nikdy není vše ideální, někdo třeba ztratil výhled na naše nádherné obří akvárium s rybičkami z jezera Malawi, které si však užíváme v přilehlé nové kuchyňce při přípravě kávy nebo při jednání. Použité materiály – dřevo, sklo a kov v přitažlivém designu a s přihlédnutím k potřebám zdravého pracovního prostředí – vytvářejí hodnotné zázemí pro naše zaměstnance i zákazníky. A tak chci poděkovat Jožkovi, který zvládl koordinaci celého projektu přestavby na jedničku. Rovněž děvčatům z úklidu patří můj dík za stále pečlivě uklizené prostory. Teď už zbývá jen dořešit detaily a připravit katalogy a vzorky pro zákazníky. Věřím, že tato změna přinesla hlavně pozitiva – jak našemu pracovnímu kolektivu, tak i všem příchozím zákazníkům.

Provozovna ve Strážnici před a po rekonstrukciProstory před a po rekonstrukci


Rozhovor s Evou Horňákovou a Josefem Durnou připravila v říjnu 2022 Jana Lagová, MBA, personální ředitelka firmy GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.

Od března 2021 probíhaly přípravy na přestavbu kanceláří obchodního oddělení v centrále naší společnosti ve Strážnici. Co tato rekonstrukce znamená pro spolupracovníky? Bude přínosem i pro naše zákazníky? Na to se ptala personální ředitelka Jana Lagová vedoucí prodeje Evy Horňákové i správce poboček Josefa Durny.

Prodejní specialisté na inovované pobočce ve Strážnici
 

Eva Horňáková - vedoucí prodeje ve StřážniciEvo, co bylo impulsem k této změně?
Těch důvodů bylo několik. Jednak opatření proti šíření covidu, protože dříve byl celý prostor v přízemí otevřený, a tedy i rizikovější pro přenos infekcí. Také bylo zapotřebí oddělit několik pracovních týmů, aby měly více klidu pro práci. Původně sedělo ve velké společné kanceláři 17 spolupracovníků.

Po půlroce „ostrého provozu“ už je možné bilancovat… Jak vnímají tyto změny naši pracovníci?
Kolegové aktivně spolupracovali již v průběhu přestavby – střídavě pracovali na home office anebo byli přesunuti na různá pracoviště po celém areálu naší firmy. Nyní jsou tu čtyři uzavřené kanceláře, jedna otevřená kancelář obchodního oddělení a za rozměrným akváriem je ještě prostor určený pro pracovní schůzky a jednání. Příchozí zákazníky obsluhuje pět specialistů prodeje, tři z nich sedí přímo u vstupu a dva blíže vchodu do skladu. Sedí zde také kolegyně z fakturace a správy databáze zákazníků.

Hned vedle je kancelář zákaznického oddělení a regionálního obchodního zástupce, s nimiž potřebujeme být v úzkém kontaktu. Kanceláře máme odděleny dvojitým sklem, takže na sebe vidíme, ale nerušíme se navzájem. Kolegyně ze zákaznické linky nám přepojují hovory a třídí nám e-shopové objednávky a e-maily z hlavní adresy gumex@gumex.cz. Domnívám se, že v menším kolektivu se kolegové lépe domluví například na teplotě nebo větrání v místnosti. Zároveň oceňují příjemné moderně vybavené pracoviště s hezkými květinami, které působí dobře i  na psychickou pohodu.

Má změna interiéru strážnické pobočky význam také pro zákazníky?
Určitě. Dostáváme pochvalu za celkový pozitivní dojem z celého prostoru. Oceňují i funkčnost nového uspořádání. Stále pracujeme na tom, abychom příchozím zákazníkům ušetřili kroky i čas: specialisty prodeje mají nyní rovnou u vchodu, nemusí procházet kancelář a hledat si toho, který jim byl přidělen. Připravujeme i úpravu přilehlého skladu tak, aby se zákazník nemusel vracet po převzetí zboží zpět na pokladnu, ale vyšel rovnou ze skladu přímo na parkoviště ke svému vozu. Zákazníci vnímají naše nové a moderní prostory i jako důkaz toho, že se naší firmě daří.

 

Josef Durna Jožko, jak se práce na projektu vyvíjely?

Plnění harmonogramu projektu probíhalo v rychlém tempu. Prostory navrhlo Interiérové studio Pražáková. Přípravu zajišťovali naši pracovníci správy areálu za pomoci skladníků. Práce na projektu započaly vloni v březnu, v září bylo zahájeno stavební řízení a k Vánocům jsme dostali jako dárek stavební povolení. K jedinému zásadnímu zpoždění došlo při dodávkách montáží skleněných příček. Plný provoz v nových prostorách jsme zvládli již v letošním dubnu.


Jana LagováA co dodat za vedení naší firmy?
Díky rekonstrukci jsem nečekaně získala novou kancelář i pro sebe a děkuji za to. Sbíječky mi sice pracovaly čtyři měsíce přímo za hlavou, ale nyní se tu cítím jako v ráji smiley. Kolegové si na změnu rychle zvykli. Podstatné je, že se jim v novém prostředí a uspořádání dobře pracuje. Nikdy není vše ideální, někdo třeba ztratil výhled na naše nádherné obří akvárium s rybičkami z jezera Malawi, které si však užíváme v přilehlé nové kuchyňce při přípravě kávy nebo při jednání. Použité materiály – dřevo, sklo a kov v přitažlivém designu a s přihlédnutím k potřebám zdravého pracovního prostředí – vytvářejí hodnotné zázemí pro naše zaměstnance i zákazníky. A tak chci poděkovat Jožkovi, který zvládl koordinaci celého projektu přestavby na jedničku. Rovněž děvčatům z úklidu patří můj dík za stále pečlivě uklizené prostory. Teď už zbývá jen dořešit detaily a připravit katalogy a vzorky pro zákazníky. Věřím, že tato změna přinesla hlavně pozitiva – jak našemu pracovnímu kolektivu, tak i všem příchozím zákazníkům.

Provozovna ve Strážnici před a po rekonstrukciProstory před a po rekonstrukci


Rozhovor s Evou Horňákovou a Josefem Durnou připravila v říjnu 2022 Jana Lagová, MBA, personální ředitelka firmy GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.

Chcete se poradit?