Svět se mění a v GUMEXU s ním držíme krok

Michal Kalkus se v GUMEXU věnuje technologickému rozvoji. Se svým týmem stojí mimo jiné za automatizací procesů, díky které se daří zkvalitňovat služby, zrychlovat cestu zboží k zákazníkovi a šetřit čas i náklady.

Michal Kalkus

Procesy, které pracují na pozadí IT infrastruktury a automatizace, jsou oblasti, o kterých jako zákazník nevíte. A to je dobře. Protože to znamená, že vše běží tak, jak má. Náš propracovaný informační systém je nastavený tak, abychom pomocí něj mohli zaručit bezproblémový tok materiálu, který se tak dostává ve správném množství a čase tam, kde je potřeba. Zároveň ale pomáhá i našim kolegům. Mnoho z vás, našich zákazníků, si u GUMEXU cení jejich vstřícnosti, ochoty pomoci a individuálního přístupu při řešení vašich požadavků. Věřím, že tím, že zjednodušujeme každodenní rutinu spojenou s objednávkami, získáváme našim spolupracovníkům čas pro to nejdůležitější – péči o vás. 

Jiří PříkaskýTechnologie ušetří až třetinu času

Práce naší firmy se může zdát jednoduchá – nakoupit nebo vyrobit zboží a dostat ho rychle z bodu A do bodu B. Ve skutečnosti se ale za tímto úkolem skrývá náročný proces, který začíná vaší objednávkou. Ta by bez použití komplexního IT systému musela být zpracována specialistou prodeje, vytištěna a předána do skladu. Po jejím vyskladnění by bylo nutné předat podklady fakturantce pro ruční zpracování. Dispečer prodeje by následně připravil přepravní štítek, zboží zabalil a rozeslal. Samozřejmě to takto dříve chodilo i u nás. Ale díky systému, kdy jsou všechna důležitá data o objednávkách i zboží dostupná na jednom místě a automaticky zpracována, můžeme ušetřit až třetinu času našich zaměstnanců a zejména lépe plánovat kapacity s ohledem na co nejplynulejší tok zboží od příjmu po výdej. Vaše objednávka k vám tak dorazí rychleji.

Posaďte se, prosím

Byli to právě zákazníci, kteří nás upozornili na to, že při nákupu na pobočkách musí kvůli výdeji zboží a fakturaci navštívit hned několik pracovišť. I toto pomohl změnit náš jednotný IT systém. Nyní se můžete po objednání na pobočce pohodlně usadit a na informačním panelu sledovat, jak váš případ zpracováváme. Veškeré potřebné podklady pak získáte při předání zboží. 

Ani metr nazbyt

Jakub HulinskýNáš interní informační systém má pro vás i další výhodu. Díky němu mají specialisté přehled o tom, jaký je stav zboží v centrálním skladu i regionálních skladech. A to nejen co se týká druhu zboží, ale také konkrétních kusů. Vědí tak například, kolik hadice zbývá v jednotlivých baleních, a mohou vám nabídnout výhodnou cenu za odběr kratších kusů. Systém jedinečných registračních čísel u zboží vám navíc zajistí, že v případě potřeby v budoucnu jednoduše objednávku zopakujeme.

Na regionu záleží

Velikost skladů je v regionech omezená a požadavky zákazníků se liší. Proto se s pomocí pokročilých analytických systémů snažíme zajistit, aby byl sortiment ve správném množství na správném místě. V případě, že tomu tak není, dodáme zboží co nejrychleji a nejjednodušeji z jiných poboček. Pokud musíme zboží objednat u dodavatele, dáme vám automaticky vědět ihned po jeho převzetí na sklad, že je připravené k vyzvednutí. 

Vaše data jsou u nás v bezpečí

Nevýhodou automatizovaných systémů může být zranitelnost dat. Zajištění kybernetické bezpečnosti je proto nyní jednou z našich priorit. Samozřejmostí je tak vyžadování přihlašovacího jména a hesla na našich zařízeních, dvoufaktorové ověřování, kvalitní antivirový program a další aplikace a opatření.  

Jednou to u vás půjde i bez skladů

Už nyní nabízíme různé možnosti přepravy včetně poslání zásilky do některého z boxů. Díky automatizovanému systému jsme přitom schopni zaslat zboží „načas“. I když tuto možnost zákazníci zatím příliš nevyužívají, věřím, že v budoucnu kvůli snaze snížit náklady nebude výjimkou, že montážní tým vyzvedne potřebný materiál cestou. K tomuto zatím ještě čas neuzrál. Ale kdo ví. Třeba to nebude dlouho trvat. A díky internímu systému zásobování budeme moci splnit i takovéto přání.

Umělá inteligence pro nás není nic nového

V současné době je velkým tématem umělá inteligence. My ji ve skutečnosti už díky automatizaci v rámci interního informačního systému používáme delší dobu. Například při zpracování a kontrole faktur nebo pro přepojování hovorů z jednotné zákaznické linky na konkrétní specialisty prodeje. Možnosti v této oblasti sledujeme i dále a určitě je budeme zkoumat. Například v souvislosti s e-shopem, kde by nám mohla automatizace pomoci s individualizovaným obsahem, který vám usnadní nákup. Můžete si být ale jistí, že v péči o vás budou i dále na prvním místě naši specialisté prodeje.


Rozhovor připravila Eva Kloučková v říjnu 2023.

Michal Kalkus se v GUMEXU věnuje technologickému rozvoji. Se svým týmem stojí mimo jiné za automatizací procesů, díky které se daří zkvalitňovat služby, zrychlovat cestu zboží k zákazníkovi a šetřit čas i náklady.

Michal Kalkus

Procesy, které pracují na pozadí IT infrastruktury a automatizace, jsou oblasti, o kterých jako zákazník nevíte. A to je dobře. Protože to znamená, že vše běží tak, jak má. Náš propracovaný informační systém je nastavený tak, abychom pomocí něj mohli zaručit bezproblémový tok materiálu, který se tak dostává ve správném množství a čase tam, kde je potřeba. Zároveň ale pomáhá i našim kolegům. Mnoho z vás, našich zákazníků, si u GUMEXU cení jejich vstřícnosti, ochoty pomoci a individuálního přístupu při řešení vašich požadavků. Věřím, že tím, že zjednodušujeme každodenní rutinu spojenou s objednávkami, získáváme našim spolupracovníkům čas pro to nejdůležitější – péči o vás. 

Jiří PříkaskýTechnologie ušetří až třetinu času

Práce naší firmy se může zdát jednoduchá – nakoupit nebo vyrobit zboží a dostat ho rychle z bodu A do bodu B. Ve skutečnosti se ale za tímto úkolem skrývá náročný proces, který začíná vaší objednávkou. Ta by bez použití komplexního IT systému musela být zpracována specialistou prodeje, vytištěna a předána do skladu. Po jejím vyskladnění by bylo nutné předat podklady fakturantce pro ruční zpracování. Dispečer prodeje by následně připravil přepravní štítek, zboží zabalil a rozeslal. Samozřejmě to takto dříve chodilo i u nás. Ale díky systému, kdy jsou všechna důležitá data o objednávkách i zboží dostupná na jednom místě a automaticky zpracována, můžeme ušetřit až třetinu času našich zaměstnanců a zejména lépe plánovat kapacity s ohledem na co nejplynulejší tok zboží od příjmu po výdej. Vaše objednávka k vám tak dorazí rychleji.

Posaďte se, prosím

Byli to právě zákazníci, kteří nás upozornili na to, že při nákupu na pobočkách musí kvůli výdeji zboží a fakturaci navštívit hned několik pracovišť. I toto pomohl změnit náš jednotný IT systém. Nyní se můžete po objednání na pobočce pohodlně usadit a na informačním panelu sledovat, jak váš případ zpracováváme. Veškeré potřebné podklady pak získáte při předání zboží. 

Ani metr nazbyt

Jakub HulinskýNáš interní informační systém má pro vás i další výhodu. Díky němu mají specialisté přehled o tom, jaký je stav zboží v centrálním skladu i regionálních skladech. A to nejen co se týká druhu zboží, ale také konkrétních kusů. Vědí tak například, kolik hadice zbývá v jednotlivých baleních, a mohou vám nabídnout výhodnou cenu za odběr kratších kusů. Systém jedinečných registračních čísel u zboží vám navíc zajistí, že v případě potřeby v budoucnu jednoduše objednávku zopakujeme.

Na regionu záleží

Velikost skladů je v regionech omezená a požadavky zákazníků se liší. Proto se s pomocí pokročilých analytických systémů snažíme zajistit, aby byl sortiment ve správném množství na správném místě. V případě, že tomu tak není, dodáme zboží co nejrychleji a nejjednodušeji z jiných poboček. Pokud musíme zboží objednat u dodavatele, dáme vám automaticky vědět ihned po jeho převzetí na sklad, že je připravené k vyzvednutí. 

Vaše data jsou u nás v bezpečí

Nevýhodou automatizovaných systémů může být zranitelnost dat. Zajištění kybernetické bezpečnosti je proto nyní jednou z našich priorit. Samozřejmostí je tak vyžadování přihlašovacího jména a hesla na našich zařízeních, dvoufaktorové ověřování, kvalitní antivirový program a další aplikace a opatření.  

Jednou to u vás půjde i bez skladů

Už nyní nabízíme různé možnosti přepravy včetně poslání zásilky do některého z boxů. Díky automatizovanému systému jsme přitom schopni zaslat zboží „načas“. I když tuto možnost zákazníci zatím příliš nevyužívají, věřím, že v budoucnu kvůli snaze snížit náklady nebude výjimkou, že montážní tým vyzvedne potřebný materiál cestou. K tomuto zatím ještě čas neuzrál. Ale kdo ví. Třeba to nebude dlouho trvat. A díky internímu systému zásobování budeme moci splnit i takovéto přání.

Umělá inteligence pro nás není nic nového

V současné době je velkým tématem umělá inteligence. My ji ve skutečnosti už díky automatizaci v rámci interního informačního systému používáme delší dobu. Například při zpracování a kontrole faktur nebo pro přepojování hovorů z jednotné zákaznické linky na konkrétní specialisty prodeje. Možnosti v této oblasti sledujeme i dále a určitě je budeme zkoumat. Například v souvislosti s e-shopem, kde by nám mohla automatizace pomoci s individualizovaným obsahem, který vám usnadní nákup. Můžete si být ale jistí, že v péči o vás budou i dále na prvním místě naši specialisté prodeje.


Rozhovor připravila Eva Kloučková v říjnu 2023.

Chcete se poradit?